Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Інформація для нечуючих людей, які працюють з чуючими

  12/11/2014     1 231     Paul        

Продовжуючи попередню статтю, яка була адресована чуючим людям, котрі спілкуються або працюють з нечуючими, публікуємо аналогічну статтю з порадами для нечуючих, які спілкуються або працюють з чуючими людьми. Ці поради були розроблені на базі інформаційних роздаткових матеріалів, взятих у Масачусетській комісії глухих та слабочуючих (Massachusetts Commission of Deaf and Hard-Hearing) під час стажування автора статті у Сполучених Штатах Америки за програмою «Толерантність до різноманіття: забезпечення рівності в суспільстві та у розробці політичних стратегій» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

 

Інформація для нечуючих людей, які працюють з чуючими

 

Багато людей з порушеннями слуху вважають, що їхні проблеми у спілкуванні з чуючими пов’язані лише з недостатнім слухом. Проте є інші чинники, які можуть ускладнювати спілкування або бесіду.

 

Такими чинниками є:

• важкий для сприйняття акцент або бідна вимова співрозмовника;

• другорядний шум або тьмяне освітлення;

• незнайома тема;

• втома, недуга або труднощі з увагою або вимовою.

 

Ось деякі поради, які можна вивчити та використовувати у спілкуванні з чуючими:

• зробіть спосіб спілкування якнайлегшим на початку бесіди;

• попередьте присутніх про те, що у вас є втрата слуху та попросіть співрозмовника привернути чимось вашу увагу перед тим, як він почне говорити, та завчасно попереджати вас про зміну теми бесіди;

• найдіть тиху (затишну) і добре освітлену кімнату для спілкування і станьте або сядьте на відстані 1 метра від співрозмовника.

 

Коли ви усвідомлюєте, що труднощі у спілкуванні вже виникли, повідомте спікера про проб­леми в комунікації. Просто сказати «повторіть, будь ласка» або «вибачте» — не спрацює як слід. Замість цього, запропонуйте перефразувати або спростити те, що було вже сказане співрозмовником. Попросіть, щоб спікер повторив частину речення, яку ви не зрозуміли. Краще не соромитися і не прикидатися, що ви все зрозуміли, інакше такою поведінкою ви лише збільшите непорозуміння, що призведе до спантеличення.

Перевірте, чи правильно ви почули, повторивши почуте повідомлення спікеру. І якщо бесіда має багато важливих деталей, наприклад, йдеться про інформацію на прийомі у лікаря, попросіть спікера записати для вас ключову інформацію, а саме: адреси, телефонні номери і часи прийомів тощо.

Далі приведені найбільш важливі поради, яких ви можете дотримуватись при виникненні конкретних проблем у певних ситуаціях.

 

Проблема: спікера важко зрозуміти.

Поради:

• попросіть спікера говорити повільніше і не кричати на вас;

• попросіть спікера дивитися безпосередньо на вас і не прикривати обличчя або не дивитись убік. Бачення губ спікера і виразу його обличчя допоможе вашому розумінню сказаного ним.

 

Примітка: більшість людей думають, що підвищення голосу до крику на людину, яка має порушення слуху, якось допоможе їй зрозуміти інформацію краще, але фактично це не так. Це може лише ускладнити розуміння матеріалу і виглядає неприємно.

 

Проблема: гучний другорядний шум.

Поради:

• перемістіться до тихішого приміщення або місця;

• виберіть тихий ресторан чи кафе та зайдіть туди не в час пік, а тоді, коли там менш галасливо;

• вимкніть або відійдіть від шумових джерел, таких як радіо, телевізори або посудомийні машини.

 

Проблема: освітлення кімнати тьмяне.

Поради:

• спробуйте поліпшити освітлення кімнати, або знайдіть кімнату з хорошим освітленням. Сядьте так, щоб вікно знаходилось позаду вас, «лицем» до співрозмовника. Це надасть вам можливість добре бачити обличчя спікера.

 

Примітка: читання з губ і споглядання за виразами обличчя можуть покращити розуміння мови співбесідника аж до 20 % особою, яка навіть не займалась на професійних курсах зчитування з губ.

 

Проблема: тема бесіди несподівана або незнайома.

Поради:

• попросіть спікера або іншого слухача звернути вашу увагу на підведення підсумку теми бесіди і попередити вас в той час, коли тема зміниться;

• ставте запитання, на які даються прямі відповіді типу «так» або «ні»;

• якщо можливо, готуйтеся до бесіди чи зустрічі заздалегідь, передбачаючи потенційний зміст і словниковий запас, який використовуватиметься.

 

Проблема: перевтомлюваність, стреси, неуважність, важко зосередитись.

Поради:

• встановіть для себе реальні цілі;

• попросіть встановити короткі перерви під час зустрічей, щоб запобігти втомі.

 

У будь-якому разі, не соромтесь говорити та підказувати співрозмовнику про свої потреби, адже лише відвертістю можна дійти спільного взаєморозуміння та продуктивного спілкування.

 

М. АНДРІЄНКО.



Інформація для нечуючих людей, які працюють з чуючими

В світі глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2014-11/1415682308_obschatsya_.jpg

Продовжуючи попередню статтю, яка була адресована чуючим людям, котрі спілкуються або працюють з нечуючими, публікуємо аналогічну статтю з порадами для нечуючих, які спілкуються або працюють з чуючими людьми. Ці поради були розроблені на базі інформаційних роздаткових матеріалів, взятих у Масачусетській комісії глухих та слабочуючих (Massachusetts Commission of Deaf and Hard-Hearing) під час стажування автора статті у Сполучених Штатах Америки за програмою ...