Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

«Райдуга» у небі України

Учні гімназії біотехнологій № 177 міста Києва

Торік Кабінет Міністрів України затвердив розроблений спільно з експертним середовищем бренд України «Ukraine NOW UA» – «Україна ЗАРАЗ». Під час представлення бренду Глава уряду так прокоментував цю подію: «Ми зробили перший крок для того, щоб брендувати країну».


До 50-річчя театру «Райдуга»

Для популяризації України у світі, пропоную й нам зробити перший крок. Юні кореспонденти київської гімназії біотехнологій №177 провели бліц-опитування серед однолітків. Вони поцікавилися: яку культурну програму з національним колоритом діти запропонують іноземному гостю? І отримали відповіді: боулінг, аквапарк, піцерія… Шановні респонденти, вибачте, але де тут український колорит?!

До речі, брендовий потенціал в Україні чималий.

Зокрема, при складанні культурної програми ми запропонували нашим читачам запланувати похід до столичного театру міміки та жесту «Райдуга» при Культурному центрі УТОГ. Це єдиний в Україні театр, де грають професійні актори, які не чують.

Усього у світі таких театрів три: Американський театр глухих, Театр міміки та жесту у Росії й театр міміки та жесту «Райдуга» в Києві.

Дехто може нам закинути: але ж не всі люди володіють жестовою мовою. Коли учні та вчителі гімназії біотехнологій № 177 вперше збиралися на виставу до цього унікального театру, вони також вважали, що не зрозуміють мовчазних акторів. Та тільки-но засвітилися вогні рампи – на сцені зацарювала неперевершена пластика людського тіла, чудова хореографія, музичні композиції, ефектні костюми. Настільки у виставі все гармонійно, що вже за декілька хвилин глядач забуває, що на сцені грають тотально глухі актори.

Театральне дійство синхронно супроводжує диктор-перекладач. Незвично у цьому театрі й аплодують – помахами піднятих рук, адже актори не чують оплесків.

Юні журналісти поцікавилися у директора Культурного центру УТОГ й режисера театру «Райдуга» Володимира Гончаренка, чи вважає він, що їхній театр є одним із культурних брендів України? «У мистецькому арсеналі нашого театру «Райдуга» переплітаються різні яскраві жанри. Секрети театру дозволяють нечуючим авторам грати на фортепіано, скрипці. Уявляєте, актори грають на скрипці, звук якої ніколи не чули. Це складно. Іноді у нас бувають довгі репетиції: болісні до сліз й тим, хто працює з акторами, й для самих акторів, – зазначив пан Гончаренко. – Нечуючі актори кажуть: «Ми робимо неможливе. Якщо ми не знаємо природи звуку, як ви можете від нас щось вимагати». Я вважаю, що актор на сцені може все. Наш театр – унікальний, адже ми маємо свою сцену, свою творчість, свого вдячного глядача», – наголосив режисер.

Ось така неперевершена яскрава «Райдуга» є в Україні.

До речі, коли ми тільки-но починали працювати над проектом про нечуючих акторів театру «Райдуга», нам закинули, мовляв: ну є в Україні театр «Райдуга», то й що? Нашу відповідь ми підкріплюємо статистикою: порушеннями слуху у світі страждає кожна десята людина. На жаль, ця цифра з роками лише збільшується. Хіба ж ці люди винні у тому, що не чують, а отже — втрачають значну частину інформації.

Нечуючі люди живуть повноцінним життям. У них є своя мова, права й культура. Тому, для початку ми радимо побувати на одній із вистав унікального театру «Райдуга», а вже потім робити висновки.

Завершуючи нашу розповідь про брендовий потенціал України, зазначимо, що люди з інвалідністю, зокрема з порушеннями слуху, потребують всебічного культурного розвитку та виходу з інформаційної ізоляції. Саме тому, в Україні треба активно розвивати інклюзивний туризм. Ми спробували зробити перший крок, виклавши цю статтю на шпальтах газети «Наше життя», в соціальних мережах. Це наш меседж для туристів: Україна багата на таланти. Приїздіть й переконайтесь у цьому самі!

P.S. В Україні існувала добра прикмета: хто пройде під райдугою або дожене її – буде щасливим. І хоча райдугу ніхто не зумів наздогнати, але наблизитися до її барвистої краси й відчути радість та щастя можна хоч зараз. Варто лише побувати на виставах театру міміки та жесту «Райдуга».




Світлана БАРТОШКО,
переможниця конкурсу «Прес-весна
на Дніпрових схилах-2019» за збірку робіт «Медіа та інклюзія» (Номінація «Традиції та новаторство»).



газета Наше Життя

«Райдуга» у небі України

2019-06-03
УТОГ / В культзакладах УТОГ https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2019-05/1559037880_raduga-50_.jpg Торік Кабінет Міністрів України затвердив розроблений спільно з експертним середовищем бренд України «Ukraine NOW UA» – «Україна ЗАРАЗ». Під час представлення бренду Глава уряду так прокоментував цю подію: «Ми зробили перший крок для того, щоб брендувати країну».
газета Наше Життя