Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Про засоби комунікації глухих під час надзвичайних ситуацій

Всесвітня федерація глухих і Всесвітня асоціація перекладачів жестової мови (ВАПЖ) сприяють дотриманню прав нечуючих людей щодо участі у житті суспільства нарівні з чуючими громадянами. Порушення цих прав особливо спостерігається під час природних катаклізмів і/або масштабних надзвичайних ситуацій, коли глухі люди не мають повного доступу до інформації.

 

Про засоби комунікації глухих під час надзвичайних ситуацій

 

У таких складних ситуаціях глухим особам і товариствам глухих необхідна підтримка засобів комунікації з метою:

— зв’язку зі службами надзвичайних ситуацій, такими як: поліція, пожежна бригада і служба швидкої допомоги;

— отримання інформації про причину надзвичайної ситуації, її місцезнаходження і руйнівну силу;

— отримання інформації про те, які дії слід здійснити тій чи іншій особі або спільноті, як наприклад, термінові дії з евакуації (населення);

— обміну інформацією, такою як, наприклад, місцезнаходження члена сім’ї і безпечні місця для евакуації тощо.

Інформаційно-комунікативні технології пропонують використовувати у таких випадках два і більше способів зв’язку для глухих, як, наприклад: відео-зв’язок, зв’язок за допомогою мобільних телефонів, обмін текстовими повідомленнями, зв’язок за допомогою відео- або текстових повідомлень через релейні оперативні служби, зв’язок за допомогою смартфонів і найголов­ніше — через інтернет-зв’язок. Адже всі вони модернізовані й мають інтерактивні можливості для глухих, слабочуючих і сліпоглухих людей та інших осіб з особливими потребами.

З цією метою на стадіях розробки цих засобів і зручності їх використання здійснюється «універсальний дизайн» (відомий також як «дизайн для всіх»), у тому числі і для маломобільних груп населення.

За вимогами Конвенції ООН про права осіб з особливими потребами, яку ратифікувала більшість країн світу, уряди і бізнес повинні включати «універсальний дизайн» у всіх сферах, які стосуються послуг для маломобільного населення. Конвенція встановлює зобов’язання для національних урядів, що ті гарантуватимуть особам з особливими потребами повну їх участь у житті суспільства, а також що вони не залишаться позаду всіх інших людей в будь-якій із сфер життя, і це стосується, зокрема, зв’язку зі службами, родичами і знайомими під час природних катаклізмів.

ВФГ і ВАПЖМ розробили спільний робочий документ «Керівництво з питань доступності засобів комунікації для жестомовних глухих у час стихійних чи інших масових лих». Він складається з інформації про поточні дослідження і сучасний стан у законодавстві стосовно надання послуг і функції доступності для осіб з порушеннями слуху, а також детальну таб­лицю з висвітленням статей Конвенції ООН, в яких доступність розглядається в контексті вимог до засобів комунікацій при надзвичайних ситуаціях.

Ця заява також існує у форматі Міжнародний Жест https://vimeo.com/122074853

ВФГ видала докладний довідник з відповідності і адаптованості технологій з точки зору їх доступності; в ньому також є довідка про основоположні правила розробки технологій, надання послуг з точки зору їх доступності; також наведена докладна таблиця відповідних положень Конвенції ООН про права осіб з особливими потребами, в яких зазначаються моделі доступності, які допоможуть глухим особам досягти рівноправ’я в глобальному масштабі.

 

Підготував К. МАЗАНОВ.



Про засоби комунікації глухих під час надзвичайних ситуацій

УТОГ / Професія - перекладач https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-05/1432540874_video-s-perevodchikom_.jpg

Всесвітня федерація глухих і Всесвітня асоціація перекладачів жестової мови (ВАПЖ) сприяють дотриманню прав нечуючих людей щодо участі у житті суспільства нарівні з чуючими громадянами. Порушення цих прав особливо спостерігається під час природних катаклізмів і/або масштабних надзвичайних ситуацій, коли глухі люди не мають повного доступу до інформації.