Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Знайомтесь: нові розробки для навчання нечуючих малюків

Перш ніж розпочати цю статтю, маю розповісти, хто є автором ідеї, яку взялося втілити у життя Об’єднання нечуючих педагогів. Поштовхом до її реалізації, тобто справжнім «генератором ідей» став ветеран УТОГ Володимир Вікторович Скурчинський, якому не дає спокою думка про сучасний підхід до виховання й навчання нечуючих дошкільнят та маленьких школярів. Варто зазначити, що не лише він перей­мається проблемою сучасної освіти й виховання нечуючого молодого покоління, а й М.П. Рибальченко, Н.В. Іванюшева, Є.С. Грищенко та інші ветерани педагогічної праці. Кожного з них хвилює проблема, яка стоїть надзвичайно гостро — грамотність наших дітей.

 

 

Частковий вихід для вирішення цього важливого питання пропонує В.В. Скурчинський у власних розробках нав­чально-­дидактичних матеріалів. Перша частина його розробок — кубики «Українська жестова абетка» та серія дидактичних карток до них — вже розійшлася по садочках, школах та сім’ях, які виховують нечуючих діточок. Нагадаємо, що перша авторська ідея В.В. Скурчинського реалізована у кубиках завдяки гранту Міжнародного фонду «Відродження», який здобуло й реалізувало Об’єднання нечуючих педагогів.

А далі з’явилась нова ідея — спеціальні картки. Ця ідея у Володимира Вікторовича зародилася давно, ще з того часу, коли він виховував свою маленьку доньку Вікторію. Розробляв власноруч картки, за якими дівчинка, граючи, вивчала спочатку букви, потім склади, слова… У той час було складно віднайти або купити дидактичний матеріал для маленьких, тож татові «домашні розробки» допомогли у навчанні.

Минув час… Нині на прилавках магазинів безліч розвиваючих іграшок для вивчення абетки, слів, цифр, багато книжок з гарними малюнками і музичним супроводом, ілюстровані казки, пазли тощо. Все зараз можна купити, аби гроші були! Але… немає найголов­нішого для нечуючих маленьких дітей, які не в змозі почути звуки та музичні супроводи, — це розвиваючих дидактичних матеріалів жестовою мовою. І, таким чином, В.В. Скурчинський продовжує займатися пошуком й розробкою дидактичних матеріалів.

Зараз він підготував декілька проектів для нечуючих маленьких дітей: «Лото жестовою мовою», «Весела математика», «Світ навколо нас» («Ми із лісу», «Ми з зоопарку»), «Математичне доміно» та ін. Йому допомагають інші члени ОНП у технічній та методичній підготовці розробок до друку, зокрема, малюнки для них майстерно виконав Євген Фіненко.

 

 

Крім дидактичних матеріалів для наймолоших, В.В. Скурчинський не залишає поза увагою й педагогів, які працюють з нечуючими дітьми. Зокрема, для викладачів жестової мови, які за програмою навчання мають дати учням інформацію за такими темами, як: «Культура глухих», «Глухі лідери», «Спорт глухих» тощо, передбачено випуск спеціальних наочних матеріалів — плакатів та малюнків. Адже, як директор Музею історії УТОГ, Володимир Вікторович має безліч цікавої й корисної інформації, яка ще не опублікована. Це є його безцінним здобутком, яким він поспішає поділитися з усіма нами. Це інформація про відомих нечуючих особистостей, фахівців з різних галузей. Також триває робота над проектом довідника для студентів педагогічних закладів — «Сурдопедагогічна енциклопедія»… Ідей багато, а от грошей для їх реалізації бракує… Спроби знову отримати гранти поки що, на жаль, безуспішні, але ми не втрачаємо надії.

Отже, попри всі труднощі, членами Об’єднання нечуючих педагогів та співробітниками лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України готується до друку навчально-­дидактичний матеріал «Граємо й навчаємось». Автором є наш невтомний В.В. Скурчинський, а допомагає йому науково­технічна група у складі: автора цих рядків, Є. Фіненка, Н. Каменської, П. Моргунова. Метою використання такого дидактичного матеріалу є формування та розвиток жестово­словесної комунікативної здіб­ності у дітей з порушеннями слуху дошкільного та молодшого шкільного віку. Більш детально про нову ідею читайте в наступному номері нашої газети.

 

Інформацію підготувала науковий співробітник лабораторії жестової мови Н. ЗБОРОВСЬКА.

 







газета Наше Життя

Знайомтесь: нові розробки для навчання нечуючих малюків

2015-12-20
Освіта / Сурдопедагогічна сторінка https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-12/1449914420_ruchnaya-azbuka-gluhih.jpg

Перш ніж розпочати цю статтю, маю розповісти, хто є автором ідеї, яку взялося втілити у життя Об’єднання нечуючих педагогів. Поштовхом до її реалізації, тобто справжнім «генератором ідей» став ветеран УТОГ Володимир Вікторович Скурчинський, якому не дає спокою думка про сучасний підхід до виховання й навчання нечуючих дошкільнят та маленьких школярів. Варто зазначити, що не лише він перей­мається проблемою сучасної освіти й виховання нечуючого молодого покоління, а й М.П. Рибальченко, Н.В. Іванюшева, Є.С. Грищенко та інші ветерани педагогічної праці. Кожного з них хвилює проблема, яка стоїть надзвичайно гостро — грамотність наших дітей.

 

газета Наше Життя