Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Знайомтесь: 15 гуртків та 5 секцій

  26/01/2014     1 361      Paul    

Кожна школа має свою дату народження. В Сосницькій спеціальній школі-інтернаті для глухих дітей вихованці вперше сіли за парти 1 вересня тепер уже далекого 1934 року. Зі стін цього навчального закладу вийшло багато освічених, успішних, талановитих людей.

 

Нині Cосницька спецшкола є спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом І—ІІІ ступенів для дітей, що мають порушення слуху, державним загальноосвітнім навчально-виховним і корекційно-відновлювальним закладом освіти, який задовольняє потреби дітей з вадами розумового і фізичного розвитку у загальній освіті, соціальній допомозі і реабілітації.

 

 

Корекційно-відновлювальна робота в школі-інтернаті спрямована на розвиток слухового сприймання учнів, формування вимови, розвиток функціонального мовлення, збереження залишкового слуху, формування творчих здібностей, фізичних якостей та ін. Ця робота здійснюється на всіх уроках та в позаурочний час з метою:

— гармонійного розвитку природніх здібностей, фізичних вольових якостей та різносторонньої фізичної підготовки дітей, що мають порушення слуху;

— розвитку особистісно-ціннісного ставлення дітей з вадами слуху до мистецтва, здатності до сприйняття, розуміння і творення прекрасного, потреби в художньо-творчій реалізації;

— залучення учнів до художньо-творчої діяльності та формування творчої особистості;

— формування у дітей цілісного художнього світосприйняття і світовідчуття, системи естетичних ідеалів і смаків, національної самосвідомості, почуття реальної відповідальності за збереження свого здоров’я.

 

 

Для формування комунікативних навичок та створення умов для продуктивного міжособистісного спілкування тощо в березні 2011 року в школі, спільно з кафедрою сурдопедагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, розпочато інноваційний проект мистецько-спортивного напрямку «Творимо за законами краси та гармонії».

У 2012—2013 та 2013—14 навчальних роках реалізовується виконавчий етап цього проекту. У його рамках працює 15 гуртків і 5 секцій.

Участь вихованців у проекті спонукає їх до творчості, надає шанс дітям з порушеннями слуху розвинути власні риси та смаки, що матимуть суспільну цінність і визнання, сприяє забезпеченню умов для розвитку індивідуальних здібностей школярів, вчить творчості та самовдосконаленню.

На гуртку «Чарівні ручки» учні початкових класів вчаться виконувати вироби в трьох напрямках — зроблені методом орігамі, модульне орігамі та вироби з крупи.

На заняттях гуртка «Кольорова фантазія» учні отримують відомості про образотворче мистецтво, знайомляться з видами, жанрами, техніками та процесами виконання, інструментами і матеріалами. У сфері творчої діяльності учні здобували навички у техніках графіки, малюнка, живопису, декоративного розпису (пет­риківського, хохломського).

Під час занять у гуртку «Дизайн інтер’єру» учні отримують відомості про інтер’єрний дизайн, знайомляться з основами сучасного дизайну та його елементами і процесами виконання. Гуртківці виконують на практиці різні елементи дизайну, займаються оформлювальною роботою. Вони брали участь у створенні герба школи у техніці графічного дизайну.

Гуртківці з театрального гуртка представляють глядацькому колу різні постановки, клоунади тощо. Члени гуртка брали участь в обласних конкурсах — КВК та «Ігри патріотів», де за номери художньої самодіяльності отримали призові місця.

На заняттях гуртка «Чарівна голка вишивальниці» діти вивчають історію української народної вишивки різних регіонів, знайомляться з літературою і друкованими виданнями. Розроб­ляють композиції вишивки рушника, сорочки, серветок та вишивають їх.

Під час занять у гуртку «Основи дизайну одягу» гуртківці знайомляться з вимогами до моделі сукні, переглядають по інтернету показ мод українських дизайнерів, виконують дослідження матеріалів, здійснюють вибір тканини й оздоб­лення для суконь, знайомляться з правилами малювання моделей одягу, складок, драпіровок, вивчають основи художнього оформлення одягу, складальне креслення і швейні технології. Готують проектування і художнє конструювання одягу, а саме: сорочки, вишитої шовковими стрічками; сорочок хлопчачих, оздоблених тасьмою; костюмів до шкільних свят.

Творчо працює гурток декоративно-ужиткового мистецтва «Ексклюзив» за такими напрямками: «Що вміли наші предки» (ремесло), екскурс «З минулого в майбутнє», «Чарівна флора» — композиції зимових букетів та настінних панно для прикрашання шкільних кімнат; обереги; солоні вихилянці; паперове диво; робота з підручним матеріалом та інше.

Жодне святкування у закладі не обійшлося без учасників хореографічного та інструментального гуртка. Діти розучують танцювальні композиції з елементами народних, бальних та сучасних естрадних танців, знайомляться з основами музичної грамоти, з дитячими музичними інструментами та правилами гри на них.

Учасники гуртка «Знайомство з творами мистецтва» знайомляться з поняттям «Мистецтво» та його різновидами. З метою урізноманітнення занять, керівник гуртка, крім бесід і годин спілкування, проводить заняття — екскурсії на природу у різні пори року, ознайомлення з картинами відомих майстрів, що відображали в своїй творчості природу, екскурсії до майстерні місцевого художника.

 

 

На заняттях гуртка «Умілі руки» учні успішно освоюють технології конструювання і виготовлення декоративних виробів, токарних прийомів художнього обточування, виконання геомет­ричного різьблення, прикрашання різьбленням ужиткових виробів, проводяться зустрічі з народним майстром-різьблярем.

На заняттях гуртка «Комп’ютерна графіка» учні вчаться оволодівати основними навичками роботи з комп’ютером, зокрема, вчаться створювати рисунки у програмі «Раint».

На заняттях гуртка «Вишиті барви Чернігівщини» діти знайомляться з речами, які прикрашаються вишивкою, з традиційними орнаментами Чернігівщини, з оздобленими вишивкою старовинними речами, які містяться в музеях України. Учасники гуртка досліджують вишивані рушники Чернігівщини, а саме: семантику вишитого рушника, сюжетні вишивки, архаїчні мотиви.

Творчо діє гурток «Зелене мереживо школи». На початковому етапі роботи гуртка діти знайомилися з літературою про дизайн ландшафту, підбирали асортимент рослин, вивчали терміни висадки рослин та їх найкраще поєднання. Нині вони здійснюють декоративне оформлення зеленої зони шкільного подвір’я та працюють над дизайном клумб.

На гуртку «Етика кухні та кулінарні смаки» діти знайомляться з правилами етикету, вчать способи фігурного складання серветок, оформлення та сервірування столу, приготування бутербродів та страв і прикрашання їх.

На заняттях «Натуралістичного гуртка» гуртківці не тільки знайомляться з флорою і фауною нашої країни, але й проводять ряд екскурсій на природу, до зоопарку.

Результатами роботи секцій з футболу, шахів і шашок, волейболу, настільного тенісу, легкої атлетики стають виступи учнів у товариських і офіційних змаганнях з цих видів спорту. Так, декілька разів відбулись товари­ські зустрічі з учнями інших загальноосвітніх шкіл району. Результатом є вдалі виступи дітей у Всеукраїнських змаганнях з настільного тенісу на Спартакіаді «Повір у себе» в НДЦ «Артек».

Прекрасними роботами наших гуртківців неодноразово милувалися жителі нашого містечка, учасники фестивалю «Повір у себе», відвідувачі виставок у Чернігівському БК УТОГ та у Києві.

 

Т. СТУПА, заступник директора з НВР Сосницької спеціальної
загальноосвітньої школи-інтернату І—ІІІ ст. Чернігівської обласної ради.







газета Наше Життя

Знайомтесь: 15 гуртків та 5 секцій

2014-01-26
Освіта / Шкільна сторінка https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2014-01/1389962512_dscn3944_.jpg

Кожна школа має свою дату народження. В Сосницькій спеціальній школі-інтернаті для глухих дітей вихованці вперше сіли за парти 1 вересня тепер уже далекого 1934 року. Зі стін цього навчального закладу вийшло багато освічених, успішних, талановитих людей.

Нині Cосницька спецшкола є спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатом І—ІІІ ступенів для дітей, що мають порушення слуху, державним загальноосвітнім навчально-виховним і корекційно-відновлювальним закладом освіти, який задовольняє потреби дітей з вадами розумового і фізичного розвитку у загальній освіті, соціальній допомозі і реабілітації.

газета Наше Життя