Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

У Сосниці діє Центр підтримки сім’ї

Сучасні досягнення науки, медицини, сурдопедагогіки обумовлюють впровадження новітніх підходів до освіти дітей з порушеннями слуху. В сурдопедагогічній науці обґрунтовується необхідність початку корекційної роботи з такими діть­ми в грудному віці в умовах раннього виявлення порушень слуху і раннього слухопротезування.

 

 

Правильно організована робота з перших місяців життя визначає успішність всебічного розвитку дитини. Адже вік від народження до п’яти років є найбільш відповідальним періодом, протягом якого формуються моторні навички, закладаються основи пізнавальних здібностей, розвивається мовлення. В тому випадку, якщо сенситивний період розвитку (тобто період, найсприятливіший для розвитку певних психічних функцій) мови закінчився, а мовлення не почало формуватися, навіть якщо дитина успішно слухопротезована, не уникнути вторинної затримки мовленнєвого та інтелектуального розвитку.

Діти та їх родини потребують ком­плекс­ної медико-психолого-педагогічної допомоги, спрямованої на вчасне виявлення та вивчення дефекту, слухопротезування та проведення психолого-педагогічної корекційної роботи.

Працюючи в сфері освіти з дітьми, що мають порушення слуху, сурдопедагоги постійно стикаються з проблемою пізньої та несистематичної корекційної роботи та мінімальної участі батьків в освіті дітей, що призводить до низького рівня розвит­ку мовлення у дітей з порушеннями слуху та їхньої неповної соціалізації. І це спонукало до відкриття у 2006 році при Сосницькій спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І—ІІІ ступенів Чернігівської обласної ради Центру підтримки сім’ї — реабілітаційного центру родин, що мають дітей з вадами слуху.

Метою Центру підтримки сім’ї є:

• запобігання відставанню дитини з порушеннями слуху в загальному розвитку, забезпечення їй та родині доброго соціального та емоційного самопочуття, розвиток мовних здіб­ностей дитини, використання залишків слуху при підсиленні його слуховими апаратами на ранніх стадіях розвитку дитини;

• допомога в отриманні інклюзивної, інтегрованої або спеціальної освіти.

Фахівці Центру підтримки сім’ї співпрацюють з обласним сурдологом, фахівцями ОПМПК, науковцями Київського національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Інститутом корекційної педагогіки та психології, Чернігівською обласною організацією УТОГ, інформаційним центром, територіальною організацією УТОГ, реабілітаційним центром м. Чернівці та ЗМІ.

У Центрі підтримки родини можуть отримати такі послуги :

• діагностування психічного розвитку дитини за допомогою тесту SON-R 2,5—7 років, поради психолога та ЛОР-лікаря;

• інформацію про слухопротезування та найсучасніші слухові апарати;

• інформацію про користування слуховими апаратами та їх обслуговування;

• діагностування слуху дитини аудіометром AD 229 b;

• інформацію про сучасні методи навчання в нашій країні і за кордоном;

• інформацію щодо практичних навичок використання іграшок і дитячих музичних інструментів для розвитку слуху;

• відвідування групових та індивідуальних занять з сурдопедагогом;

• безкоштовне замовлення нових вушних вкладок до слухових апаратів;

• спілкування з іншими батьками з питань нав­чання та виховання дітей з порушеннями слуху.

 

 

Члени Центру підтримки сім’ї створили банк даних про охоплення освітою дітей дошкільного віку у Чернігівській області. Враховуючи віт­чизняний та зарубіжний досвід, спеціалістами Центру підтримки сім’ї були створені порадник «Перші кроки» для дітей віком від народження до 3 років та порадник по навчанню і вихованню дітей від 3 років до 6 (7) років. Також розроблено тренінг для батьків «Все в наших руках», основна мета якого — зміцнити віру батьків у власні сили, у можливості дитини, підняти самооцінку, побачити перспективу, повірити в себе і в дитину.

За весь період роботи Центру підтримки, фахівці відвідали та проконсультували про важливість ранньої освіти дітей з порушеннями слуху близько 50 родин області. Були організовані зустрічі з родинами на базі Центру, проведені круглі столи з виїздом на місця щодо впровадження інклюзивної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах м. Ніжин та Коропського району, де навчаються діти з порушеннями слуху.

 

 

Спеціалісти Центру підтримки сподіваються, що робота Центру буде організована в нормативно-правовому полі при тісній співпраці з медициною. При вчасно виявлененому порушенні слуху у дитини фахівці будуть здійснювати її систематичний психолого-педагогічний корекційний супровід. Все це сприятиме успішній соціалізації осіб з особливими потребами у суспільство.

Л. САПРИКІНА, директор Сосницької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І—ІІІ ст. Чернігівської обласної ради.







газета Наше Життя

У Сосниці діє Центр підтримки сім’ї

2014-01-25
Освіта / Шкільна сторінка https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2014-01/1389962363_kopiya_img_2721_.jpg

Сучасні досягнення науки, медицини, сурдопедагогіки обумовлюють впровадження новітніх підходів до освіти дітей з порушеннями слуху. В сурдопедагогічній науці обґрунтовується необхідність початку корекційної роботи з такими діть­ми в грудному віці в умовах раннього виявлення порушень слуху і раннього слухопротезування.

газета Наше Життя