Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Крок у професійне майбутнє

Професійне самовизначення учня є за своєю сутністю найважливішою складовою його підготовки до майбутнього трудового життя. Але ж при цьому йдеться не про будь-яке самовизначення, а про таке, що якнайкраще узгоджується з інтересами самої особистості.

Думки й поради бувають супереч­ливими, тому професійне самовизначення учнів стає надзвичайно складною справою. Саме тоді школярі найбільше потребують допомоги з боку шкільного психолога. Основною метою його роботи з учнями є не тільки вирішення суперечностей, а й здійснення стійкого й цілеспрямованого професійного вибору.

Для того, щоб вибір професії був свідомим і вільним, необхідно враховувати принаймні три фактори: інформованість (орієнтування) школярів про світ професій, знання своїх особистісних можливостей, уміння співвідносити особистісні риси з вимогами до професії або спеціальності.

Під час вибору професії важливою є відповідність між психологічними особливостями учнів та відповідними характеристиками професії. Тип професійної діяльності, яка реалізується, має збігатися з особистісним і характерологічним типом.

У нашій школі етапи навчання у 10 — 12 класах супроводжує психологічна діагностика, було проведене психологічне дослідження з метою визначення професійних інтересів учнів за методикою Є. Клімова «Диференційовано-діагностичний опитувальник інтересів» (ДДО), методикою визначення професійних переваг Б. Басса, методикою «Мотиви вибору професії».

Проведене дослідження дало змогу учням визначити, чи збігаються їхні професійні інтереси з їхніми схильностями.

У рамках профорієнтаційного напряму не можна не відзначити важливість консультативної роботи (її індивідуальної та групової форм). У ході консультацій учням надається інформація про необхідність максимально серйозно підходити до питання про вибір професій, про можливості проходження діагностичних заходів, про необхідність співвідносити свої потенційні й наявні можливості з вимогами до визначених професій.

Практичним психологом було проведено профорієнтаційні ігри та тренінги.

Проведено години спілкування із запрошенням провідного фахівця профорієнтації з Калуського міськрайонного центру зайнятості А.І. Абрамець. За її сприяння вихованці Калуської школи-інтернату № 2 були активними учасниками загальноміського інтерактивного мотиваційно-пізнавального заходу «Містечко професіоналів», який відбувся 12 жовтня на базі Калуської ЗОШ № 7, куди були запрошені учні шкіл міста.

Мета цього профорієнтаційного заходу — виховання в молодій людині прагнення бути затребуваним на ринку праці.

 

С. МИКИТИН, практичний психолог Калуської СЗОШ І — ІІІ ст. № 2.

 

Сохранить





газета Наше Життя

Крок у професійне майбутнє

2016-12-06
Освіта / Шкільна сторінка https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2016-11/1480344006_krok_.jpg

Професійне самовизначення учня є за своєю сутністю найважливішою складовою його підготовки до майбутнього трудового життя. Але ж при цьому йдеться не про будь-яке самовизначення, а про таке, що якнайкраще узгоджується з інтересами самої особистості.

Сохранить

газета Наше Життя