Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Плюси і мінуси дистанційної освіти

  30/06/2020     492      Paul    

Крім авторитетної думки єдиного в Україні директора школи з порушеннями слуху Г.М. Воробель, ми дізналися також точку зору її колег — членів Об’єднання нечуючих педагогів, звернувшись до них з проханням дати відповідь лише на одне запитання: в чому плюси і мінуси дистанційної освіти?



Ольга БІЛАНОВА,
Криворізький ЗО «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр “Сузір’я”»

Карантин став справжнім викликом для освітньої та інших сфер життя. Утім, мусимо працювати в тих реаліях, які несе нам світ. Перш за все, варто усвідомити, що для дітей перехід на дистанційну форму навчання теж значний стрес, хоч і здається, що це все «дивні канікули».

З перших днів карантину для наших учнів на сайті закладу стали розміщувати завдання, які вони повинні були самостійно опрацювати (ці завдання розраховані на один тиждень карантину). До розробки таких завдань була залучена і я як вчитель української жестової мови.

Дистанційне навчання, на перший погляд, здалося мені легким: сидиш вдома перед екраном комп’ютера та розповідаєш матеріал з чергової теми, показуєш наочність. А насправді виявилося, що підготовка до онлайн-заняття — це величезна робота, яка забирає багато часу та сил. Продумати тему, завдання, скласти тести, підібрати ілюстрації — і це лише вершина айсберга. Кожний урок мав часові межі, тож це суттєво впливало на розклад. Тому я стала вивчати ресурси, які допомагали краще організувати дистанційне навчання. Застосунків було багато, але найбільш зрозумілим дітям і таким, що дає можливість чути і бачити вчителя, для мене здався Zoom. І вирішила спочатку спробувати з учнями вести онлайн-уроки, згодом почала знімати відеоуроки в Zoom — теж новий для мене досвід, і теж захопливий. Не тільки це, але й багато інших освітніх ресурсів, таких як «Всеосвіта», «На Урок» та «Classtime», дають можливість розробляти тести й онлайн-опитування, що для мене було швидко та зручно. У швидкій комунікації допомагали месенджери, такі як Viber, Whatsup. Діти надсилали мені домашні завдання у формі фото та відео.

Для мене, як вчителя, час карантину — це насичена робота. Окрім дистанційного навчання, це ще й період саморозвитку. З метою підвищення кваліфікації і своєї педагогічної майстерності прослухала цілу низку вебінарів від мережевих платформ, ресурсів та студій онлайн-освіти «На Урок», «EdEra» та інших.

А тепер про проблеми дистанційного навчання: це цифрова нерівність (не у всіх удома є доступ до техніки та мережі), неоднакові можливості батьків допомагати з навчанням та загальна непідготовленість до дистанційної освіти, психологічні наслідки соціальної ізоляції, ускладнене сприйняття та засвоєння навчального матеріалу особливо для учнів з порушеннями слуху. Для них найважливіше — живе обличчя вчителя (нехай у відеозв’язку та під час онлайн-уроку), ніж письмові повідомлення у групі Viber.

Дистанційне навчання схоже на справжній екзамен — і не лише для учнів, але й для педагогів.


Ірина ГРІНЧЕНКО,
Київська спеціальна школа-інтернат № 9:

Мінуси:
  • відсутність колективу поруч;
  • відсутність живого спілкування;
  • погіршення здоров’я: сколіоз, погіршення зору, вплив випромінювання від техніки;
  • один із батьків повинен бути вдома, не працювати, контролювати процес навчання, адже у більшості дітей відсутня самодисципліна.

Плюси: дистанційне навчання підходить для дітей, які захворіли або з інших причин не можуть відвідувати школу. Також прийнятний такий спосіб навчання під час карантину через пандемію.



Лаура ІВАЩЕНКО,
Хмельницька спеціальна школа № 33:

Під час карантину вперше в історії ми проводили уроки вдома, і це було випробування для всіх: вчителів, батьків і учнів.

У складний час адміністрація школи надавала підтримку, шукала різні підходи до навчання для наших діток. Також з нами була організація ОНП, де глухі вчителі з різних міст України у своєму чаті ділилися досвідом, радилися, показували відео своїх уроків, сперечалися про доцільність використання тих чи інших методик.

Ні для кого не секрет, що для проведення якісного уроку потрібно більше часу для підготовки, це ж стосується і дистанційного навчання: всі дні на карантині були використані для створення уроків.

На жаль, не всі учні працювали дистанційно, деякі перебували в селах і не мали технічної можливості виконувати всі завдання, переглядати відеоуроки та виходити в онлайн. Засмучує мене ще й те, що не всі батьки можуть проконтролювати своїх діток і надати допомогу в навчанні.

На мій погляд, дистанційне навчання для глухих дітей абсолютно не підходить. Адже в школі вони не лише отримують нові знання, а й одночасно спілкуються з однолітками та вчителями, цікавляться різними думками, граються і розвиваються. Під час дистанційної роботи вдома у них не вистачає мотивації до навчання, оскільки діти звикли працювати з вчителями, робити свої кроки разом з ними, розбирати кожне слово, аналізувати ситуацію, а тут дитина залишилася сама і це такий стрес для неї, що дуже важко дається навчання.




Зінаїда ЛОГВИНЧЕНКО,
Херсонська спецшкола-інтернат:

Плюси:
  • якщо учні під час навчання в школі отримують якісну, зрозумілу, достатню і навіть збільшену увагу та допомогу з боку педагогів, тобто допомогу в будь-який час та в будь-яку хвилину, то під час дистанційного навчання дистанція від «швидкої допомоги» змушувала їх або довго чекати, або не надавалась взагалі з різних причин. Тому вони змушені були більшість роботи виконувати самостійно. Це дало можливість старшим учням побачити свій рівень знань, свої сили, свої можливості, плюси та недоліки й зробити так званий самоаналіз;
  • виховувалась самостійність, працьовитість, повага до роботи вчителя;
  • учні розширили свої знання у користуванні мережею Інтернет, усвідомили, що завдяки їй можна не лише грати в ігри та користуватися соцмережами, але й вчитися, знаходити потрібну інформацію та збільшувати свій словниковий запас;
  • перебування вдома сприяло зближенню учнів з батьками;
  • дистанційне навчання стало прикладом для батьків стосовно роботи з їхніми дітьми.
Мінуси:
  • недостатнє технічне забезпечення учнів та педагогів;
  • шкідливий вплив на здоров’я під час довготривалої роботи з гаджетами;
  • неможливість контролю роботи учнів;
  • неможливість контролювати та корегувати психічний стан дітей під час роботи;
  • психологічний стрес:
    • через нерозуміння матеріалу;
    • через поганий відеозв’язок (більшість дітей — з сільської місцевості);
    • через відсутність допомоги з боку батьків (батьки працюють або самі не розуміють матеріал, не знають як пояснити, бо мають слабкі знання ЖМ).


Леся ЛЕЩЕНКО,
Харківська спеціальна школа № 6:

Плюси: учні вчаться самостійно виконувати завдання, розвиваються самодисципліна й відповідальність. В молодшій школі батьки більше часу проводять з дітьми (може, будуть більше поважати вчителів).

Мінуси: не в усіх є комп’ютер і деякі діти залишаються без навчання. Крім того, є учні старшої школи, які не мають бажання чи неспроможні самостійно навчатися.


Вікторія ВАСИЛЬЦОВА,
Березівський НРЦ (Житомирська обл.):

Плюси дистанційного навчання для дітей:
  • дітям подобається, коли мама вдома;
  • їх влаштовує гнучкий графік навчання;
  • не треба рано вставати.
Позитив для нас, вчителів: економія грошей на дорогу в школу — і все.

Мінусів — набагато більше:
  • не у всіх учнів є комп’ютери і навіть мобільні телефони (здебільшого у нас діти з сільської місцевості);
  • з кожним учнем пояснення навчального матеріалу займає багато часу;
  • учні можуть і пізно ввечері викликати вчителя на відеокамеру (вдень у селі багато роботи);
  • перебудовування розробки уроків і презентацій під дистанційне навчання — чимало часу забирає;
  • наживо контакти з дітьми набагато легші і уроки — ефективніші.

Олена БОГУШ,
Одеська спецшкола-інтернат № 97:

Плюси та мінуси дистанційного навчання





Інформація «НЖ»



газета Наше Життя

Плюси і мінуси дистанційної освіти

2020-06-30
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2020-06/1593092243_bilanova.jpg Крім авторитетної думки єдиного в Україні директора школи з порушеннями слуху Г.М. Воробель, ми дізналися також точку зору її колег — членів Об’єднання нечуючих педагогів, звернувшись до них з проханням дати відповідь лише на одне запитання: в чому плюси і мінуси дистанційної освіти?
газета Наше Життя