Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Зустріч з науковцями

  08/05/2019     69      Paul    

Весняний ранок 5 березня у Теребовлянському НРЦ був святково урочистим. Гарною подією цього дня стало проведення в межах впровадження результатів експериментальної роботи логопедичного і сурдопедагогічного напрямів науково-методичного семінару-тренінгу «Сучасні компетентнісні засади розвитку осіб з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного закладу». Логопедичний напрям представляла Юлія Рібцун (відділ логопедії), сурдопедагогічний — Світлана Кульбіда (відділ навчання жестової мови), які є співробітниками Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.


На захід завітали також: начальник відділу освіти Теребовлянської РДА Йосип Кацан, завідувач Теребовлянського районного методичного кабінету Людмила Сурмай, методист-психолог з корекційної та інклюзивної освіти Оксана Трендовацька.

Основні стратегій науково-дослідної роботи було представлено в інформаційному компоненті семінару у доповідях:

  • Марії Кацан «Роль навчально-реабілітаційного закладу в освітньому розвитку дитини з особливими освітніми потребами»,
  • Ольги Щуцької «Шляхи соціально-психологічної реабілітації та адаптації учнів з особливими освітніми потребами»,
  • Дарії Капелюх «Інноваційні психолого-педагогічні технології навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами»,
  • Юлії Рібцун «Окремі аспекти стандартизації навчально-методичного забезпечення навчання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення”,
  • Світлани Кульбіди «Білінгвальне навчання глухих у реаліях сьогодення: підходи і можливості».

Ресурсний компонент був репрезентований у вигляді тренінгів Юлії Рібцун «Навчально-методичне та дидактичне забезпечення змісту пізнавального розвитку молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення», де звернуто увагу на авторський доробок науковця. Світлана Кульбіда у тренінгу «Особливості жестомовної комунікативної компетенції в умовах білінгвального навчання» розкрила специфіку застосування жестової мови як першої при вивченні української мови, важливої ролі опанування значень понять двома мовами, необхідності досконалого володіння УЖМ наставниками (педагогами, психологами, вихователями, батьками) і систематичного підвищення рівнів професійної компетентності. Світланою Кульбідою звернуто увагу на результати впровадження експериментальної роботи у:

  • підручниках «Українська мова» для глухих і слабочуючих учнів з 3 по 5 клас (2016—2019 рр.);
  • статтях, посібниках, сайтах: «Формування жестомовної комунікативної компетенції – від розуміння до застосування», «Кінетичні особливості української жестової мови» (3 частини), сайті «Пошир жест» та ін.

Значне зацікавлення викликало також обговорення питань навчання глухих учнів в умовах НУШ (Нової української школи). Педагоги вносили свої пропозиції і зауваження щодо розробки навчальних програм та підручників.

Зокрема, йдеться про необхідність обов’язкового повернення підготовчого класу для глухих дітей, розробку програмно-методичного забезпечення, підручників з урахуванням особливостей сприймання і опанування нових компетенцій глухими учнями та учнями з іншими освітніми потребами.

На завершення, учасників науково-методичного тренінгу-семінару музичними вітаннями привітали учні та педагоги Центру. Зокрема, учні 3 класу та педагог О.Д. Кравчишин побажали всім нових звершень, виконавши пісню «Добрий день Вам, добрий день!», а учениця 13 класу Наталя Марущак побажала всім добра, тепла і любові, виконавши пісню у перекладі жестовою мовою «Я бажаю вам добра».

Надзвичайно ліричним і щемливим стало жестове виконання пісні «Тато і доня» ученицею Людмилою Ільків та вчителем В.Т. Демчук.

Педагоги Центру також виконали пісню «Україна – це ти».

Педагогічний колектив Теребовлянського НРЦ щиро вдячні співробітникам Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Юлії Рібцун та Світлані Кульбіді за співпрацю, адже лише у тісному взаємозв’язку науки та практики можливо віднайти раціональне зерно, що допоможе розв’язати найбільші педагогічні проблеми, створити найсприятливіші умови для адаптації дітей з особливими освітніми проблемами у суспільні відносини.




Марія КАЦАН,
Ольга ЩУЦЬКА,
Дарія КАПЕЛЮХ



газета Наше Життя

Зустріч з науковцями

2019-05-08
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2019-05/1557243574_image003.jpg  Весняний ранок 5 березня у Теребовлянському НРЦ був святково урочистим. Гарною подією цього дня стало проведення в межах впровадження результатів експериментальної роботи логопедичного і сурдопедагогічного напрямів науково-методичного семінару-тренінгу «Сучасні компетентнісні засади розвитку осіб з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного закладу». Логопедичний напрям представляла Юлія Рібцун (відділ логопедії), сурдопедагогічний — Світлана Кульбіда (відділ навчання жестової мови), які є співробітниками Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
газета Наше Життя