Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Прагнення до знань — рушійна сила людини

  20/12/2018     394      Paul    

23 листопада відбувся Всеукраїнський семінар-практикум «Вивчення досвіду інклюзивної освіти осіб з порушеннями слуху на базі ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості». Його організаторами виступили «Об’єднання нечуючих педагогів» та колектив ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості», а ідея належить президентові ОНП Н.М. Каменській, яка отримала фінансову підтримку Київської міської державної адміністрації для реалізації цього проекту.

Нагадаємо, що ДВНЗ «ККЛП» вже 60 років здійснює професійне навчання глухих студентів. Наразі кількість випускників закладу перевищує 1000 високопрофесійних спеціалістів.


Семінар-практикум розпочався із знайомства учасників з коледжем. Екскурсія закладом була інформативною і пізнавальною. Так, гості відвідали Дослідно-виробничий центр, в якому розташовані фешн-лабораторія, де навчають ручній вишивці; фотостудія для підготовки каталогів мод; дизайн-студія виробів зі шкіри; бібліотека з великим вибором будь-яких тканин; будинок моделей і театр моди, де студенти готуються до виставок, освітніх та професійних конкурсів. Слід відмітити, що учасники екскурсії були у захопленні від побаченого: яскраве та ніжне українське вбрання, стилізоване сучасне взуття привертали увагу — всі охоче фотографували різнобарвні стелажі.

Потім група перейшла до швейних цехів. Одна із нечуючих студенток продемонструвала свою курсову роботу — стильний жіночий піджак. Гостей ознайомили з виробництвом одежі та взуття. Взагалі, робоче устаткування цехів та майстерень приємно вразили — усе налаштовано на сучасне комфортне навчання з можливістю для плідного розвитку.

І.І. Сколотова розповідає про навчальну термінологію та її жестові позначення

Прогулянка художньою майстернею була справді естетичною насолодою. На стінах коридора першого поверху висіли картини та різноманітні інсталяції, одна з яких збентежила найглибше — інсталяція у три долоні «Дитинство, молодість, старість».

Після повернення з екскурсії, гості заслухали привітальні слова директора ДВНЗ «ККЛП» — Г.В. Щуцької та президента «Об’єднання нечуючих педагогів» — Н.М. Каменської. Учасники семінару були запрошені до відкритого уроку, що проводила педагог-перекладач жестової мови ККЛП — І.І. Сколотова за темою: «Навчальна термінологія з дисципліни «Конструювання швейних виробів»: жестові позначення».

Навчання у закладі організовано таким чином, що під час спілкування та взаємодії нечуючих та чуючих студентів вони постійно інтегруються. Так, наприклад, на першому курсі група була змішаною і чуючий хлопець, 16-річний Андрій Дерев’янко, був обраний старостою групи. Однак, бути старостою означає постійно контактувати з усіма студентами групи, а в Андрієвій групі половина — нечуючі. Проте хлопець не відмовився від посади, а навпаки, з усією відповідальністю до нових обов’язків за рік вивчив жестову мову, практикуючи її у повсякденному спілкуванні. Наразі Андрій навчається на другому курсі у групі, де тільки нечуючі студенти. Саме в цій групі проводився відкритий урок.

Викладач наочно продемонструвала, як у Київському коледжі легкої промисловості запровадили українську жестову мову за професійним спрямуванням, тобто студентам пояснювали значення специфічних термінів таких, наприклад, як «технічний рисунок», «лекала», «пілочка» тощо та пропонували жестове позначення термінів.

Педагог з Чернівців С.М. Дяків (праворуч) з колишніми учнями —
студентами ККЛП Діаною Бакрив і Максимом Алтуховим

На практичному занятті

Наприкінці уроку учасники семінару мали змогу поспілкуватися зі студентами. Позитивні та енергійні дівчата та хлопці з оптиміс­тичним настроєм до власного майбутнього відповідали на запитання «Що вас спонукало вступити до коледжу?». Відповіді були такі: «Бажаю моделювати гарний одяг», «Хочу вступити до університету», «Планую відкрити власний бізнес», «Я навчаюсь, щоб розвиватися». Щирі відповіді молоді надихнули колиш­ніх випускників ККЛП поділитися власним досвідом, сповненим прагнення до знання, наполегливої праці, з казусами та перешкодами на професійному шляху, але завжди з допомогою небайдужих людей. Про свій особистий досвід розповіли: І.Д. Стомаченко — викладач праці та ЖМ у Запорізькій СЗШІ «Джерело» ЗОР; О.А. Біланова — викладач ЖМ у КЗО «БНРЦ «Сузір’я», м. Кривий Ріг та Н.М. Каменська — начальник інформаційно-видавничого відділу ВА ЦП УТОГ.

У другому етапі семінару-практикуму з доповіддю «Інноваційний поступ освітньої діяльності закладу для осіб з особливими освітніми потребами» виступила С.В. Кульбіда — головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. М.Д. Ярмаченка. Рушійною ідеєю доповіді була орієнтація на «соціальну модель» у сучасному підході до інклюзивної освіти, тобто орієнтація на сильні сторони особистості, де обмежені можливості — проб­лема суспільства, а визнання прав особистості — це можливість самостійного вибору навчального закладу та освітніх послуг. Прозвучали й такі думки: «Кожна людина — це особистість, а не індивід», «Ми змінюємо соціум, а не особу».

Перекладач жестової мови ККЛП О.І. Трикін розповів присутнім про історію та культуру глухих у рамках навчальної дисципліни «Культурологія». Даний модуль розглядає такі теми, як історія створення УТОГ, субкультура глухих, комунікативна діяльність, трудова діяльність та профпідготовка, суспільне життя глухих, боротьба за права. О.І. Трикін також розповідав про особливості візуального сприйняття інформації нечуючими людьми, в результаті чого формується інший понятійний апарат, що превалює до образності у відображенні навколишньої дійсності. Жестова мова, якою спілкуються нечуючі щоденно, є природною, візуальною, самостійною та нештучною.

Розповідає О.Д. Терещенко

На завершення семінару-практикуму виступила О.Д. Терещенко, перекладач жес­тової мови ККЛП. Вона детально розповіла слухачам про методику викладання УЖМ за професійним спрямуванням у групах студентів з порушеннями слуху. Метою навчання у Київському коледжі легкої промисловості є не тільки здобуття практичних навичок і проф­підготовки, а також закладання нау­кового фундаменту для майбутньої освіти.

Всі учасники семінару щиро вдячні його організаторам — «Об’єднанню нечуючих педагогів» та колективу ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості» на чолі з Г.В. Щуцькою за безцінний науковий і викладацький досвід, видані друковані посібники з теми семінару та рекомендації колег щодо покращення освітнього процесу, бо прагнення до знань безумовно є рушійною силою людини.




І. НАЗАРОВА
Фото Л. Лазорік



газета Наше Життя

Прагнення до знань — рушійна сила людини

2018-12-20
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2018-12/1545303735_dsc_4110.jpg

23 листопада відбувся Всеукраїнський семінар-практикум «Вивчення досвіду інклюзивної освіти осіб з порушеннями слуху на базі ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості». Його організаторами виступили «Об’єднання нечуючих педагогів» та колектив ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості», а ідея належить президентові ОНП Н.М. Каменській, яка отримала фінансову підтримку Київської міської державної адміністрації для реалізації цього проекту.
газета Наше Життя