Коледж не перестає дивувати своїми нововведеннями!

Ось вже майже 60 років Державний вищий навчальний заклад «Київський коледж легкої промисловості» тісно співпрацює з нашим Товариством та дає можливість нечуючій молоді отримати вищу освіту і реалізувати свій потенціал. Коледж не перестає дивувати своїми досягненнями та успішними нововведеннями! У цьому, беззаперечно, заслуга всього колективу на чолі з Ганною Володимирівною ЩУЦЬКОЮ, який упевнено ставить перед собою завдання з різностороннього розвитку молоді з порушеннями слуху та підвищення рівня якості їхньої освіти.


— Ганно Володимирівно, розкажіть, як у вас виникла ідея введення у навчальний процес такого нового предмета як українська жестова мова?
— Ідея виникла вже давно. Перш за все, з нашого досвіду роботи було помітно, що нечуючі студенти вступають до коледжу з низьким рівнем знання української жестової мови. Адже у спецшколах у навчальному процесі вона вживається не скрізь. Тому, вступивши до ККЛП, першокурсники не завжди знають значення жестів, які вживають наші перекладачі УЖМ на лекціях.
Крім того, у новому Законі про освіту чітко прописано, що нечуючі мають право на навчання українською жестовою мовою та її вивчення, що теж вплинуло на рішення з впровадження УЖМ у навчальний процес нашого коледжу. Крім того, ознайомлення із закордонною практикою показало, що це рішення є актуальним та важливим. Під час перебування у США, в одному з американських університетів мені довелося спостерігати практику паралельного навчання, коли чуючі студенти вивчали одночасно фізику та жестову мову на лекціях у глухого професора. Для наших глухих студентів рідна мова — жестова, тому введення курсу УЖМ є логічним й очікуваним. Ми не вважаємо це чимось новаторським або таким, що вживається як експеримент.
— Які основні цілі та завдання цього предмета?
— Мета дисциплін «Українська жестова мова» та «Українська жестова мова за професійним спрямуванням» — освоєння студентами практичних навичок спілкування українською жестовою мовою, вивчення її особливостей, правил вживання різної термінології, зокрема й спеціальної, а також розширення за допомогою вивчення нових жестів спілкування в професійній сфері. Жестова мова — унікальна мова, як і будь-яка інша мова світу. Тож немає меж для її вдосконалення та вивчення.
— Коледж ось уже майже 60 років випускає спеціалістів з порушеннями слуху. Які перспективи на майбутнє?
— Так, вже близько 60 років здійснюється підготовка глухих спеціалістів у нашому навчальному закладі, якому вже виповнилося 87 років, — тож це значна частина його історії. Досягненням у багаторічній роботі колективу викладачів, перекладачів, майстрів є перш за все той факт, що коледж визнаний в УТОГ базовим навчальним закладом з підготовки студентів з порушеннями слуху в Україні. Це почесно і водночас це покладає величезну відповідальність на адміністрацію і колектив як у збереженні кращих традицій з цього напрямку нашої роботи, так і у впровадженні нових форм навчання, методик, удосконаленні практичної підготовки студентів з реальною можливістю їх подальшого працевлаштування. Однією з перспектив є відкриття нових спеціальностей для глухих студентів у напрямку «Інформаційні технології», а також з інших перспективних спеціальностей.
Також важливим напрямком нашої подальшої роботи є розвиток студентської активності, розширення діяльності первинної організації студентів з порушеннями слуху як у самому коледжі, так і за його межами.
— Бажаємо Вам та Вашому колективу успішної реалізації всіх планів. І наостанок, скажіть, що для вас жестова мова?
— Це мова, якою користуються не лише для передачі певної інформації; це мова, яка красномовніше за всі інші мови світу передає емоції, почуття і враження людей, що нею говорять. Це мова, що створена і вдосконалюється з часом за тими ж законами, що й усі інші мови світу; це мова, яку бачиш очима, а чуєш серцем. Це мова людей, яких я знаю і люблю!
Навчальні програми з дисциплін «Українська жестова мова» та «Українська жестова мова за професійним спрямуванням» викладають досвідчені перекладачі УЖМ, працівники коледжу — Оксана Терещенко, Ірина Сколотова та Олександр Трикін. Саме на їх плечі покладено нелегке завдання не просто викладати рідну мову глухих, а робити це цікаво та захопливо. Про те, як проходить навчання УЖМ, ми поспілкувалися з Оксаною ТЕРЕЩЕНКО.
— Я читаю лекції з УЖМ за професійним спрямуванням. Уроки проходять у вигляді презентацій, кожне нове слово підкріплюється картинкою, бо саме візуальне сприйняття інформації краще засвоюється студентами. Оскільки УЖМ вивчається за професійним спрямуванням, то й теми підібрані відповідно: етика ділового спілкування тощо. На практичних заняттях, що стосуються етики, ми створювали уявні ситуації (наприклад, глухий працівник влаштовується на роботу і директор проводить співбесіду з ним), під час яких студенти вчилися жестами проводити співбесіду, грамотно ставити запитання та відповідати на них, розуміти один одного та гідно представляти себе роботодавцю.

Однією з важливих та цікавих тем цього предмета є «Культура глухих». Студенти отримали завдання підготувати не лише реферат, а й розповідь жестовою мовою про будь-яку нечуючу особистість, що досягла значних успіхів у своєму житті. Цікаво було спостерігати, як студенти підказували один одному жести або виправляли їх, шукаючи оптимально точний жест до значення певного слова.

Нещодавно з лекцією на тему «Бути лідером» виступила лідер Молодіжної організації УТОГ Марія Андрієнко (на фото зверху). Лекція була проведена у формі живого діалогу з групами студентів 2 курсів — взуттьовиків та швейників. Головною метою лекції була мотивація молоді до дій та розуміння того, яким має бути справжній керівник.
На кожному занятті подається словник нових термінів відповідно до теми уроку. Наразі ми починаємо безпосередньо вчити українську жестову мову за професійним спрямуванням — вчитимемо жести термінів та позначень, що використовуються безпосередньо у виробничому та технологічному процесах при пошитті взуття.
Безумовно, все це — важливі нововведення, що сприяють покращенню та підвищенню якості освіти студентів з порушеннями слуху. Вкотре ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості» доводить, що саме тут нечуючі можуть отримати гідну освіту, гарну спеціальність та розпочати будувати свій шлях у майбутнє.
СХОЖІ НОВИНИ





