Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Маленька «Країна добра» з великою щирою душею

  13/10/2015     1 628      Paul    

Народна мудрість говорить: «Вогонь, запалений на вершині гори, не зігріє тих, хто у її підніжжя». Колектив комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра» Черкаської обласної ради», на чолі з директором Іриною Францівною Зганяйко, не говорить про добро, а творить його: своїми справами «розводить свій вогонь» так, щоб діти з порушеннями слуху могли біля нього «зігрітися». Завдяки саме таким людям народилася і живе наша «Країна добра».

 


Наш навчально-реабілітаційний центр створено рішенням Черкаської обласної ради від 27 листопада 2014 року, а з 1 січня 2015 року заклад розпочав роботу в новому статусі, коли вихованці не лише з міста, а й з області мають можливість для цілодобового перебування у його стінах. Такий крок був цілком виправданий, оскільки кількість дітей з області, які потребували цілодобового перебування, складала близько 50 %.
«Країна добра» — це багатофункціональний навчально-реабілітаційний Центр, який охоплює освітнім та реабілітаційним процесом дітей зі зниженим слухом у поєднанні з такими складними вадами, як розумова відсталість, аутизм, системний мовний недорозвиток, зниження зору, дитячий церебральний параліч, затримка психічного розвитку.
Вочевидь, що кожне з цих захворювань саме по собі є складною патологією, що призводить до інвалідності і потребує великої реабілітаційної роботи. А в комплексі ці вади іноді здаються неподоланними. Адже часто нам доводиться вести розмову не про реабілітацію втраченої функції (слуху, мовлення тощо), а про абілітацію, коли функція взагалі не була сформована і все доводиться починати з нуля.
Проте, якщо за справу беруться справж­ні фахівці, то найскладніші випадки, врешті-решт, піддаються корекції.
На цей час у нашому Центрі працюють 36 педагогічних працівників, більшість з яких мають дефектологічну освіту. Серед них: 6 спеціалістів вищої категорії, 10 спеціалістів першої категорії, 8 спеціалістів другої категорії, 12 спеціалістів. У закладі працюють педагоги, що мають педагогічне звання «вчитель-методист» та «старший вчитель».
Режим роботи Центру є цілодобовим, тривалість навчального тижня — 5 днів, учні (вихованці) мають можливість перебувати у Центрі у вихідні та святкові дні.
У школі навчається 70 учнів, з підготовчого до 12 класу. В дошкільному підрозділі організовано корекційно-розвит­кову роботу для 13 вихованців з вадами слуху віком від 2 до 6 років. Це наш постійний контингент. Після закінчення 12 класу випускники Центру отримують атестат про повну середню освіту звичайного зразка.
У закладі функціонує 10 навчальних кабінетів і 11 класних кімнат, 2 майстерні (технічної та обслуговуючої праці), комп’ютерний клас, який підключений до мережі інтернету, лінгафонний кабінет, кабінети для корекційно-розвиткової роботи, шкільна бібліотека. Є спортивна і тренажерна зали.
У Центрі налагоджує свою роботу і  реабілітаційне відділення, яке передбачає охоплення реабілітаційною та корекційно-відновлювальною роботою змінного контингенту вихованців міста та області.
За умови застосування сучасних технологій, тут передбачаються різноманітні форми роботи, а саме:
— перебування дитини в закладі певний період з метою відновлення втраченої функції;
— відвідування Центру сесіями, через певний час, для проведення корекційної роботи;
— консультування педагогів, які працюють у класах з інклюзивною формою навчання;
— дистанційне навчання вихованців або консультування батьків та педагогів;
— проведення он-лайн конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів з метою поширення досвіду роботи.
Класно-урочна система організації занять органічно поєднується з індивідуальними і позакласними формами роботи.
Найпріоритетнішим напрямком розвит­ку закладу є впровадження та використання:
— нових педагогічних технологій, покликаних сприяти активізації та розвит­ку розумових здібностей дитини з порушеннями психофізичного розвитку, активному і свідомому набуттю нею знань, умінь, навичок, підвищенню інтересу до навчання, формуванню навичок самоосвіти та культурного спілкування у світовому інформаційному просторі;
— індивідуальних методів корекційно-компенсаторного навчання, що сприяє активізації процесу розвитку словесно-логічної пам’яті, формуванню осмисленого повноцінного сприймання світу.
У практиці роботи педагогічного колективу важливе значення надається авторській модернізації існуючих навчальних планів, програм та методик, завдяки яким вдається здійснювати корекційно-розвиткову роботу, спрямовану на подолання недоліків у розвитку дитини.
З метою покращення умов навчання, реабілітації та цілодобового перебування вихованців Центру, у квітні 2015 року розпочалася перебудова приміщень закладу. Сесією обласної ради у березні 2015 року було прийнято рішення про виділення 950 тисяч гривень з бюджету розвитку області для створення спальних осередків та оновлення класних кімнат, за що вихованці Центру щиро вдячні депутатам обласної ради та голові Черка­ської обласної держадміністрації Юрію Олеговичу Ткаченку, який є частим гостем та «хрещеним батьком» закладу.
Усі батьки, педагоги та вихованці Цент­ру вдячні також директору Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Валерію Вікторовичу Данилевському за те, що Департамент знайшов можливість надати вагому матеріальну підтримку на виконання поточних ремонтів, поновлення матеріальної бази та переоснащення навчальних кабінетів.

 


Першого вересня вихованці Центру та їхні батьки переступили поріг оновленого закладу. Дитячим враженням і захопленню не було меж. Сьогодні учні навчаються у світлих та просторих кімнатах, оснащених сучасними засобами нав­чання та шкільним обладнанням.
Цього року наш Центр уперше відкрив свої двері для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: в підготовчому класі розпочали своє навчання 8 таких діток.
Ще один приємний та несподіваний подарунок отримали вихованці нашого закладу від Управління освіти Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради — відпочинок у дитячому таборі «Космос» (Миколаївська область, с. Рибаківка). Більше 50 % вихованців Центру зможуть безкоштовно отримати оздоровлення на березі моря, а навчальні заняття будуть проходити за дистанційною формою.
Ще 18 років тому, на початку створення закладу як школи для дітей з порушеннями слуху, щоб розробити стратегію розвитку закладу, ми визначились, що хочемо бачити як кінцевий результат нашої роботи, і зрозуміли, що наш випускник — це соціально активний, успішний, психологічно стійкий, свідомий того, що він рівний серед рівних громадянин України. Оце і є родзинкою та унікальністю нашого закладу — маленької «Країни добра» з великою щирою душею.

 

І. ЗГАНЯЙКО, директор Центру «Країна добра»; Н. РУДОВА, заступник директора з НВР.







газета Наше Життя

Маленька «Країна добра» з великою щирою душею

2015-10-13
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-10/1444732925_img_8076.jpg

Народна мудрість говорить: «Вогонь, запалений на вершині гори, не зігріє тих, хто у її підніжжя». Колектив комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра» Черкаської обласної ради», на чолі з директором Іриною Францівною Зганяйко, не говорить про добро, а творить його: своїми справами «розводить свій вогонь» так, щоб діти з порушеннями слуху могли біля нього «зігрітися». Завдяки саме таким людям народилася і живе наша «Країна добра».

 

газета Наше Життя