Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Херсонский коледж: історія і сьогодення

  22/06/2015     1 080      Paul    

У наш час немає потреби переконувати суспільство в актуальності проблем комплексної реабілітації та соціалізації осіб з обмеженими можливостями, зокрема, з порушеннями слуху. Одним з головних чинників їх соціальної захищеності є вибір професії. Це вимагає спеціальної організації навчального процесу і особливих методик навчання, які уже багато років застосовує Херсонський базовий медичний коледж.

 

 

Наш навчальний заклад почав працювати у жовтні 1872 року як земська фельдшерська школа, а вже до середини ХХ ст. став багатопрофільним медичним навчальним закладом, в якому готували медичних фахівців за спеціальностями: фельдшер, акушерка, медична сестра, лаборант, фармацевт, зубний лікар, зубний технік.

Враховуючи значний досвід у підготовці медичних фахівців, якісний склад педагогічних кад­рів, у 1978 році в Херсонському медичному училищі (як тоді називався наш навчальний заклад) було здійснено перший набір студентів з порушеннями слуху за спеціальністю «Стоматологія ортопедична».

З 1978 року було підготовлено більше 1 тис. фахівців — зубних техніків з порушеннями слуху. У 2014—2015 навчальному році на відділенні навчається 80 нечуючих студентів. В основному це випускники шкіл­інтернатів з різних областей України.

Навчання нечуючих студентів вимагає від викладачів творчого пошуку нових форм, методів,  педагогічних прийомів роботи, шляхів знаходження взаєморозуміння і довіри з урахуванням особливостей психологічного стану такої категорії вихованців.

Навчальний процес забезпечують 23 викладачі спеціальних дисциплін, 15 викладачів загальноосвітніх дисциплін, 3 сурдопедагоги та 8 перекладачів жестової мови. Викладачами відділення розроблені та підготовлені спеціальні методичні рекомендації щодо методики роботи зі студентами з порушеннями слуху.

Навчаючи і виховуючи студентів, неможливо обмежитись лише стандартними, шаблонними рішеннями. Зацікавленість викладача результатом навчання, розуміння ним фізичних і психологічних проблем нечуючих студентів сприяють не лише успішному засвоєнню ними певного обсягу знань, але й розвитку особистості.

Завдяки ж яким методам і формам роботи досягається в нашому навчальному закладі вирішення завдання якісної підготовки зубних техніків з порушеннями слуху, засвоєння ними необхідних практичних навичок та професійних умінь, щоб вони були конкурентоспроможними на ринку праці в сучасній Україні?

Навчальний план підготовки зубних техніків з порушеннями слуху повністю відповідає вимогам освітньо­кваліфікаційної характеристики фахівця, забезпечує вивчення всіх нормативних дисциплін, передбачених освітньо­професійною програмою.

Усі дисципліни з циклу професійної та практичної підготовки молодшого спеціаліста вив­чаються за тими ж програмами, за якими навчаються і звичайні студенти — зубні техніки, але на їх опанування студентам з порушеннями слуху надається більше аудиторного часу для практичних занять. Студенти випускних груп мають можливість пройти поглиблене вивчення сучасних методів виготовлення металокерамічних протезів, бюгельних протезів на атачменах, протезів з термопластичних матеріалів, технологій лиття, після чого видаються посвідчення про поглиблене вивчення тематичних циклів за спеціальністю.

Важливою ланкою, що пов’я­зує викладачів і студентів, є колектив перекладачів жестової мови. У нашому коледжі працюють 10 перекладачів, які, окрім своїх безпосередніх обов’язків, виконують функції і порадника, і вихователя, і психолога, і фізіолога, і логопеда, а також викладача факультативу «Індивідуальна робота з метою розвитку слухового сприймання та формування вимови». На такі заняття відводиться до 4 годин на тиждень протягом усього терміну навчання. Адже відомо, що успіхи студента напряму пов’язані з його словниковим запасом і володінням мовою. Саме на розширення словникового запасу, розуміння значення слів і термінів, їх застосування у спілкуванні з іншими людьми, оволодіння професійними знаннями спрямована робота сурдопедагогів на індивідуальних заняттях з розвитку мови.

 Слід зазначити, що всі студенти з порушеннями слуху отримують стипендію, збільшену на 50 %. Фінансування навчання нечуючих студентів проводиться за рахунок коштів Херсонського обласного державного бюджету.

У процесі пошуку найбільш досконалих форм і методів професійної підготовки студентів з порушеннями слуху наші вик­ладачі використовують гурткову роботу як вид діяльності, що дає позитивний результат для студентів.

Важливим чинником у формуванні життєвої позиції студентів з порушеннями слуху є організація виховної та спортивно­масової роботи в коледжі.

Гордістю стоматологічного відділення став гурток художньої самодіяльності, що об’єднує виключно нечуючих студентів. Цьому творчому колективу в 1998 році присвоєно звання «Народний». Він багатогранний: у ньому студенти співають, танцюють, декламують вірші. Щорічно 3 грудня учасники гуртка влаш­товують благодійний концерт, присвячений Всесвітньому дню інвалідів.

 

 

З величезним задоволенням наші студенти відвідують заняття у спортивних секціях з волейболу, баскетболу, футболу, легкої атлетики, тенісу, шахів і шашок. Наші спортсмени з порушеннями слуху досягли знач­них успіхів: досить сказати, що за останні 10 років підготовлено 8 майстрів спорту, 12 чемпіонів України з легкої атлетики, 7 чемпіонів України з футболу — вони є гордістю коледжу. Серед них: Роман Будзинський — чемпіон Всесвітніх ігор глухих з волейболу в Данії; Олександр Шотурма — переможець європейських змагань з легкої атлетики; Володимир Турков — заслужений майстер спорту України, чемпіон світу 2008 року; Наталя Урсуленко — заслужений майстер спорту України, срібна і бронзова призерка чемпіонату світу 2008 року. Володимир Турков та Наталя Урсуленко удостоєні державних нагород України. Наші випускники­спортсмени підтримують тісний зв’язок зі студентами.

Збірна команда студентів коледжу з порушеннями слуху неодноразово брала участь у чемпіонаті України з волейболу та входила в шістку кращих команд України. У 2014 році жіноча команда коледжу з баскетболу на чемпіонаті України серед спортсменів з вадами слуху посіла ІІІ місце. Футзальна команда неодноразово ставала призером чемпіонату України. Результат таких значних спортивних досягнень — результат тісної спів­праці з обласною організацією «Інваспорт».

Ще одне досягнення наших студентів — перемога Галини Бройко в 2003 році на конкурсі «Міс світу» серед дівчат з порушеннями слуху в Італії. На даний час Галина працює в Одеській приватній стоматологічній поліклініці зубним техніком­керамістом.

Звичайно, одному навчальному закладу не під силу було б досягти таких  результатів без допомоги Херсонської обласної організації УТОГ, з якою ми тісно співпрацюємо.

Тільки спільні зусилля колег і однодумців можуть мати такий значний вплив на формування особистості, готувати студентів з вадами слуху до повноцінного самостійного життя в суспільстві.

Ми намагаємося відслідковувати успіхи та досягнення наших випускників і на професійній ниві. Їх дуже багато, приведемо тільки декілька з них: Сергій Годла у м. Донецьку відкрив три зуботехнічні лабораторії; Олексій Кравченко відкрив власний стоматологічний кабінет у м. Керчі; Кирило Кузьменко працював зубним техніком у Німеччині та Франції, зараз працює в ОАЕ. Микита Короткий закінчує в Італії (м. Палермо) бакалаврат з ортодонтії, збирається навчатись далі в Англії. Після закінчення медичного коледжу наші випускники отримують освіту за спеціальністю «Психологія» у Херсонському державному педагогічному університеті. Це: Тетяна Каркіна, Ірина Паламарчук, Олександра Пушкарьова та ін. Колектив вик­ладачів пам’ятає про всіх випуск­ників, згадує і радіє їх успіхам, співчуває та переживає за негаразди кожного.

Більше 50 % випускників останніх років працюють за спеціальністю, причому географія їх діяльності — майже всі країни колишнього Радянського Союзу, а останнім часом усе більше наших випускників знаходять роботу у далекому зарубіжжі (Іспанія, Португалія, Польща), адже в Україні дійсно існує проблема з працевлаштуванням. Для вирішення цих питань потрібні спільні і рішучі зусилля всіх учасників ринку праці — держави, роботодавців. Для зубних техніків з порушеннями слуху, які працюють за спеціальністю, на базі нашого коледжу працюють курси підвищення кваліфікації, що дає їм можливість підвищувати свою професійну категорію.

Справжнім досягненням колективу коледжу є те, що студенти  з порушеннями слуху отримують високий рівень професійних знань і умінь, живуть наповненим, цікавим життям у великій доб­розичливій сім’ї Херсонського медичного коледжу і не відчувають себе інвалідами.

 

Херсонський базовий медичний коледж

 

Спеціальність: «Стоматологія ортопедична» (зубний технік).

Термін навчання: 4 роки.

Надається гуртожиток і стипендія.

 

Звертатись за адресою:

м. Херсон, вул. Перекопська, 164­а.

 

Телефони медичного коледжу: (0552) 51­93­64,  51­64­84, 35­49­49,

+380502353866 (Ольга Григорівна);

(0552) 45­61­18 (Херсонська обласна організація УТОГ).





газета Наше Життя

Херсонский коледж: історія і сьогодення

2015-06-22
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-06/1434360971_dscn0959_.jpg

У наш час немає потреби переконувати суспільство в актуальності проблем комплексної реабілітації та соціалізації осіб з обмеженими можливостями, зокрема, з порушеннями слуху. Одним з головних чинників їх соціальної захищеності є вибір професії. Це вимагає спеціальної організації навчального процесу і особливих методик навчання, які уже багато років застосовує Херсонський базовий медичний коледж.

газета Наше Життя