Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Освіта, повага і рівність для всіх

  31/01/2015     1 685      Paul    

27 листопада в ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості» відбулася науково-практична конференція «Особливості навчання осіб з порушеннями слуху у вищій школі».

 

За роки існування коледжу у його стінах подібного роду конференція проводилася вперше. Даний захід нетиповий для ДВНЗ I—II рівня акредитації, але проведення такої конференції саме зараз є не тільки актуальним, але й доцільним.

 

 

Наукова і педагогічна спільнота України зібралася, щоб привернути увагу до широкого кола проблем навчання та виховання людей з особливими потребами та поєднати зусилля вчених, освітян, роботодавців та громадських діячів для створення сприятливих умов навчання студентів з інвалідністю.

У роботі науково-практичної конференції взяли участь керівники і викладачі закладів І—ІV ступеня акредитації, провідні фахівці з теорії та практики підтримки осіб з порушеннями слуху. Активну участь у конференції взяли представники УТОГ, зокрема: перший заступник голови ЦП УТОГ І. Чепчина; голова Ради перекладачів жестової мови Київської організації УТОГ І. Бондаренко; редактор газети «Наше життя», президент Об’єднання нечуючих педагогів УТОГ Н. Каменська та інші. На заході були присутні науковці, що займаються проблемами навчання осіб з порушеннями слуху: Л. Дмитренко, завідувач сектора психолого-педагогічної освіти та підготовки молоді з особливими потребами Інституту модернізації змісту освіти МОН України; Г. Нікуліна, к.т.н., доцент, начальник науково-дослідної частини університету «Україна». Учасники конференції, серед яких були сурдопедагоги, перекладачі й учителі жестової мови, активно долучилися до нагальних проблем, пов’язаних з навчанням осіб з порушеннями слуху, що надало науково-практичному заходу вагомого значення в межах педагогічного простору.

З доповідями виступили педагоги та перекладачі коледжу, які працюють зі слабочуючими студентами. Вела конференцію лідер Молодіжної організації нечуючих України, перекладач жестової мови коледжу Марія Андрієнко.

З вступним привітальним словом до учасників конференції звернулася Ганна Щуцька, кандидат технічних наук, доцент, директор коледжу. Вона зазначила, що з 1958 року ДВНЗ «ККЛП» готує спеціалістів з числа слабочуючої молоді. За цей час коледж випустив більше тисячі фахівців — технологів швейного виробництва, механіків, а зараз у стінах коледжу 130 хлопців і дівчат з порушенннями слуху з усієї України засвоюють такі спеціальності: «Технологія швейної промисловості», «Виготовлення виробів зі шкіри» та окремі нечуючі особи навчаються за такими спеціальностями, як «Бухгалтерський облік» і «Дизайн одягу».

В коледжі працюють 8 висококваліфікованих перекладачів жестової мови, які є кураторами груп. Серед ВНЗ I—II рівня акредитації коледж посідає перше місце за кількістю слабочуючих студентів та перекладачів жестової мови.

 

 

Окрім навчання, студенти з порушеннями слуху беруть активну участь у спортивних змаганнях, художній самодіяльності, благодійних заходах, відвідують різноманітні виставки, музеї та інші культурно-масові заходи. В липні 2013 року в м. Софія (Республіка Болгарія) проходили XXII Дефлімпійські ігри, де у складі збірної команди України брали участь 13 наших студентів, які завоювали 10 медалей: 7 золотих та 3 бронзові. В 2013—2014 н.р. у змаганнях 18-ї спартакіади «Під золотими куполами Печерська» збірні команди коледжу, у складі яких були слабочуючі студенти, посіли перші місця з шахів, баскетболу та настільного тенісу.

Ганна Щуцька відзначила, що після закінчення коледжу випускники з числа осіб з порушеннями слуху здебільшого працюють за спеціальністю на фірмах та підприємствах, деякі з них займають високі посади.

 

Деякі аспекти отримання вищої освіти людьми з порушеннями слуху

 

У своєму виступі на конференції Ірина Чепчина, перший заступник голови Цент­рального правління УТОГ, ознайомила присутніх з деякими аспектами отримання вищої освіти людьми з порушеннями слуху. Вона підкреслила плідну багаторічну співпрацю коледжу та УТОГ, відзначила, що коледж легкої промисловості є одним з найстаріших вищих навчальних закладів, де навчаються нечуючі студенти, та надала ін­­формацію про перелік ВНЗ I—IV рівня акредитації, куди можуть вступити на навчання глухі й слабочуючі випускники спецшкіл.

Ірина Іванівна також висвітлила основ­­ні вимоги до якісного проведення занять зі студентами, які мають порушення слуху, особливо підкресливши важливість супроводу лекцій і практичних занять перекладом на жестову мову глухих.

Вона висловила щиру подяку викладачам коледжу за рівень підготовки фахівців, підкресливши, що багато випуск­ників з числа глухих і слабочуючих плідно працюють на різних, у тому числі керівних, посадах в УТОГ.

 

 

Слово є зброя!

 

З цього відомого вислову розпочала свій виступ Наталія Каменська, редактор газети «Наше життя» УТОГ, підкресливши його актуальність у складних умовах сьогодення. Вона закликала до уважного ставлення до слова, яким визначається та чи інша група осіб з особ­ливими потребами. Наталія Каменська підкреслила важливість толерантного, уважного, виваженого ставлення до таких термінів, зокрема розповіла про допустимі та недопустимі слова, які вживаються у ЗМІ, в роботі і спілкуванні з людьми з інвалідністю.

Вона відзначила, що останнім ча­-сом багато позитивних зрушень у цій сфері, але є ще суттєві недоліки, які впадають у вічі. Один з них — терміни, які вживаються у пресі чи у спілкуванні по відношенню до осіб з інвалідністю. Наприклад, термін «глухонімий» зараз має застосовуватися обмежено, бо він є застарілим і вживається здебільшого в історичному контексті. Найбільш корект­ні сучасні терміни: нечуючі, глухі, слабочуючі, особи з порушеннями слуху тощо. Саме з «порушеннями слуху», а не з «вадами слуху» – акцентувала увагу пані Наталія на науково прийнятному терміні. Вона також надала інформацію у вигляді роздаткового матеріалу, у якому наводяться недопустимі і допустимі терміни стосовно людей з різними видами інвалідності.

 

 

Педагогічний супровід

 

Перекладач жестової мови коледжу О.Д. Терещенко та викладач І.П. Ткаченко розповіли та наглядно за допомогою технічних засобів продемонстрували особливості педагогічного супроводу навчання студентів з порушеннями слуху.

Була дана коротка історична довідка про коледж, висвітлені питання особливостей пізнавальної діяльності студентів з порушеннями слуху; труднощі й проблеми, з якими стикаються студенти під час навчання; охарактеризовані особливі методи і прийоми їх навчання; обговорені педагогічні методики, які сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Доповідачі розповіли, що у 2013 р. в коледжі створено центр інклюзивного навчання. Така інклюзивна освіта передбачає навчання нечуючої молоді в колективі чуючих однолітків, навчання у складі окремих спеціальних груп, які складаються із студентів з порушеннями слуху і навчаються паралельно з групами чуючих студентів на рівних умовах. Під час навчання використовується білінгвістичний підхід, тому разом з кожною групою на всіх парах працюють досвідчені перекладачі жестової мови. Доповідачі підкреслили, що втрата слуху або глухота не впливають на інтелектуальні можливості людини або на її здатність навчатися, але студенти з порушеннями слуху мають особливості пам’яті, уваги, сприймання, уяви і мислення. Під час презентації були надані практичні рекомендації викладачам по спілкуванню зі студентами, які мають порушення слуху, і їх навчанню.

 

Далі буде.

За інформацією Київського

коледжу легкої промисловості.







газета Наше Життя

Освіта, повага і рівність для всіх

2015-01-31
Освіта / Освіта глухих https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-01/1422457188_img_0289_.jpg

27 листопада в ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості» відбулася науково-практична конференція «Особливості навчання осіб з порушеннями слуху у вищій школі».

За роки існування коледжу у його стінах подібного роду конференція проводилася вперше. Даний захід нетиповий для ДВНЗ I—II рівня акредитації, але проведення такої конференції саме зараз є не тільки актуальним, але й доцільним.

газета Наше Життя