Працює «прозорий офіс» Центру соціальних служб Святошинського району м. Києва
Нещодавно голова Київської організації УТОГ М.М. Левицький та голова Київської ТО УТОГ Н.Д. Дяченко відвідали Центр соціальних служб «Прозорий офіс».
Цей Центр створений за ініціативи Святошинської районної державної адміністрації м. Києва. Метою було впровадження сучасних критеріїв послуг населенню у форматі «єдиного вікна» та об’єднання на базі управління соціального захисту всіх соціальних послуг, а саме: управління праці та соціального захисту населення, управління у справах дітей, Пенсійного фонду і Центру зайнятості.
Ще на початку створення цього Центру Київською організацією УТОГ було подано до Департаменту соціальної політики КМДА пропозиції щодо організації перекладу жестовою мовою з метою доступу нечуючих громадян району до отримання інформації та послуг Центру. Ці пропозиції були враховані.
Робота у форматі «Прозорого офісу» орієнтована передусім на споживача соціальних послуг. Головні її принципи: єдиний простір, ввічливість, зрозумілі процедури, стисло визначені та чіткі терміни, комфортні умови для клієнта, неможливість зловживань, максимальна результативність.
Коли ми прийшли до Центру, побачивши, що ми спілкуємося жестовою мовою, одна із консультантів привітала нас жестами: «Доброго дня, чим я можу допомогти?», що дуже приємно вразило. Ми повідомили, що в нас призначено зустріч з керівником закладу і знову — приємний момент: консультант Юлія жестовою мовою повідомила, що Ірина Михайлівна зараз підійде до нас.
Керівник Центру Ірина Михайлівна Жидченко ознайомила нас зі структурами своєї установи, починаючи від ресепшена, продемонструвала, яка послідовність прийому громадян, показала приміщення — просторі відкриті кабінети з новітньою технікою, гарні холи для очікування, монітори, телевізори для перегляду інформаційних роликів, кімнату матері та дитини, дитячу ігрову кімнату, де працює штатний вихователь, зручні дивани для очікування черги, кулери з водою.
Відвідувачів на ресепшені обслуговує одразу шість консультантів, які надають первинні консультації. Далі громадяни очікують прийому в електронній черзі — не більше 25 хвилин, сам прийом триває від 12 до 15 хвилин.
Варто сказати, що новий Центр соціальних служб «Прозорий офіс» — це не просто зміна вивіски. Це втілення нової філософії співпраці між владою і містянами. Це соціальна підтримка громадян, призначення пенсій, надання різних видів соціальної допомоги, соціальних послуг та забезпечення робочим місцем у максимально стислі терміни без повторних звернень.
У Центрі обслуговують і учасників АТО, надається допомога з оформлення пільг на оплату комунальних послуг, направлення на санаторно-курортне лікування та проходження соціальної реабілітації.
Керівник Центру І.М. Жидченко подбала і про громадян з порушеннями слуху та зору. Тут є підготовлений персонал, який володіє жестовою мовою та шрифтом Брайля.
Поспілкувавшись з працівниками Центру, ми впевнилися, що їхня основна задача — зробити так, щоб людина, котра звернулася за допомогою, отримала всю не обхідну їй інформацію і прозору систему нарахувань, щоб це відбувалося вчасно та оперативно.
Та понад усе нас вразила статистика, що за один місяць центр надає допомогу 47000 осіб, а за один день працівники закладу обслуговують від 1300 до 1500 громадян.
Слід зазначити, що в планах Київської міської державної адміністрації є створення подібних центрів у кожному районі столиці. Київська організація УТОГ готує з цього питання пропозиції щодо пристосування сучасних центрів соціальних та адміністративних послуг до потреб безбар`єрного доступу осіб з інвалідністю зі слуху та забезпечення їх відповідними фахівцями, котрі володіють жестовою мовою для надання належної допомоги глухим клієнтам.
І. СКОЛОТОВА
СХОЖІ НОВИНИ





