Авторизація

     Забули пароль?


Реєстрація

   
Наше життя

Нездорові бар’єри подолано!

Доступ до якісних медичних послуг є одним із гарантованих Конституцією України фундаментальних прав громадян України. Саме тому протягом тривалого часу Київська організація УТОГ уважно стежить за тим, аби глухі та слабкочуючі кияни мали можливість безперешкодно консультуватися та лікуватися в закладах охорони здоров’я міста Києва.

 

 

Свого часу, коли гостро постала проб­лема спілкування між глухими/слабкочуючими пацієнтами та медичним персоналом, — лікарі відмовляли в прийомі без присутності перекладача, не хотіли витрачати час на листування з глухими, — організація звернулася до профільного управління Київської міської державної адміністрації з вимогою забезпечити можливість позачергового обслуговування глухих пацієнтів, котрі прийшли до закладу міської системи охорони здоров’я в супроводі перекладача жестової мови, адже той час, що пацієнт та перекладач проводили б у черзі в очікуванні прийому лікарем, перекладачі могли б використати для надання своїх послуг іншим членам УТОГ. А в разі відвідування поліклініки чи лікарні глухою людиною самостійно, без перекладача, то аби медичні працівники не відмовляли пацієнту в письмовому спілкуванні.

У той час управління пішло нам на­­­­­­зустріч і надіслало всім лікувальним закладам столиці відповідні вказівки, які ті, в свою чергу, почали сумлінно виконувати.

Та не так сталося, як гадалося! Минули роки, й проблема доступу до комунікації з медиками постала знов. Чи то штат лікарів та їх начальників оновився та не ознайомився із ранніми циркулярами, чи хтось вирішив, що проблема як така себе вичерпала, та знов почали надходити до Київської організації УТОГ скарги на неповажне ставлення до глухих пацієнтів з боку лікарів, відмови в прийомі за надуманими приводами…

У черговий раз голова Київської організації УТОГ Михайло Левицький підготував листа вже на Департамент охорони здоров’я КМДА із вимогою поновити раніше встановлену практику та надіслати у відповідь для використання в роботі копію того самого циркуляра, аби, в разі виникнення конф­ліктів, було на що посилатися.

Департамент із відповіддю не забарився та повідомив про те, що «відповідно до листа Департаменту охорони здоров’я від 11.09.2015 №061­10448/20.02 у закладах охорони здоров’я призначено медичних працівників, відповідальних за супровід інвалідів та осіб з вадами слуху до кабінетів фахівців у межах установ, забезпечено позачергове надання консультативної та медичної допомоги в умовах закладів охорони здоров’я в супроводі перекладача жестової мови», а «начальникам управлінь охорони здоров’я районних в місті Києві державних адміністрацій, керівникам закладів охорони здоров’я надано відповідні доручення стосовно вжиття заходів щодо створення безбар’єрних умов для отримання медичної допомоги на первинному, вторинному рівнях особами з вадами слуху за допомогою письмового спілкування».

Також Департамент попросив Київську організацію УТОГ, у разі виникнення непорозумінь з медичними працівниками, повідомляти його про такі випадки. У свою чергу, Київська організація УТОГ просить киян не боятися повідомляти її про такі випадки, та звертатися до нас з відповідною інформацією, вказавши назву закладу охорони здоров’я, прізвище лікаря та дату інциденту.

А ми вже, зі свого боку, зробимо все від нас залежне, аби й надалі стояти на варті дотримання прав глухих людей.

 

І. БОНДАРЕНКО.

 





газета Наше Життя

Нездорові бар’єри подолано!

2015-12-02
На злобу дня / Актуальна тема https://ourlife.in.ua/uploads/posts/2015-11/1448871726_1290_large.jpg

Доступ до якісних медичних послуг є одним із гарантованих Конституцією України фундаментальних прав громадян України. Саме тому протягом тривалого часу Київська організація УТОГ уважно стежить за тим, аби глухі та слабкочуючі кияни мали можливість безперешкодно консультуватися та лікуватися в закладах охорони здоров’я міста Києва.

 

газета Наше Життя